Noblesse

Mostani bejegyzésemben egy manhwát veszek elő, aminek a címét nem nehéz kitalálni.  A Noblesse manhwa, mint a nevéből is látszik koreai képregény.

/Ebből következik, hogy balról-jobbra kell olvasni, és a nevek is koreaiak. /

A történet egy Noblesse körül forog, név szerint Cadis Etrama Di Raizel körül. 820 évig aludt, míg nem Dél-Koreában ébredt fel, egy elhagyatott épületben. Ezután nem sokkal, ismét találkozik hűséges szolgálójával, Frankensteinnel, és az általa működtetett iskolába kerül, mint új diák. Teszi mindezt azért, hogy a világról tanuljon, ami nem kicsit megváltozott a hosszúra nyúlt alvása alatt.

Az iskolában összebarátkozik pár diákkal, és lassan megismerjük, hogy kik ők és miért is aludt Rai ilyen sokáig. Idővel megjelenik egy titkos szervezet is, miközben Rai múltjára szép fokozatosan fény derül a történet alatt.

Bemutatásul ennyit írnék, bár hozzátenném, hogy humorban sem szűkölködik a mű. Hiszen ha valaki majd ezer évig alszik, a modern tudomány vívmányai kissé megnehezíthetik a mindennapi életet.

Nekem személy szerint tetszik az a lassú folyamatosság, ahogy a történet vezetve van. Valamint a rajzolás is fokozatosan javul, így a jelenlegi fejezetek már kifejezetten szépek. Bár az első fejezetek sem panaszkodhatnak.

Ami meglepett benne, az a hangulata, ami beszívja az embert és nem képes letenni. Nekem kisebb-nagyobb megszakítások miatt 4 napomba telt, míg beértem a jelenlegi 318 fejezetet, így el lehet képzelni, mennyire nem foglalkoztam mással.

Reklámok
Kategória: manga
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Noblesse bejegyzéshez

  1. cheatergs szerint:

    Én a kétszázvalahányadik fejezetig jutottam, ott már nem bírtam tovább. Tömören szólva minden hibát elkövettek a készítők, ami amatőröknél előfordulhat, és nem tudom, ki olvassa még ennyi idő után is. Bleach manhwa.

    Ennél jobbnak tartom a Tower of Godot, ami szintén tízezer sebből vérzik, és egy esetleges adaptációhoz bizony könyékig bele kéne nyúlni, de abban legalább próbálkozik a készítő (ami manapság nagy szó), hovatovább annak gfx-jében (plusz egyéb aspektusaiban) tényleg látni a fejlődést.

    • Umaitachi szerint:

      Mint írtam is, a hangulata az, ami megfogott. Úgy vagyok vele, hogy ami megtetszik, azt olvasom.
      Bár olvasom mellette a Bleachet is, bár azt tény, hogy húzzák, mint a rétestésztát. Ott meg már nem a sztori miatt olvasom, hanem néhány karakter miatt. (Na meg a megszokás, heti egy fejezet bőven belefér az időmbe.^^)
      Egyébként valóban meglátszik a Noblesse-ben, hogy erős shounen vonások vannak benne. Ritmikusan ismétlődő, sablonos harcok. Még a fegyverek is hajaznak a Bleach fegyvereire.
      De amíg leköt, addig olvasom.
      Tower of Godot nem ismerem, de lehet belenézek. Most úgyis kifogytam az olvasnivalóból.

Vélemény, hozzászólás?

