Blognézőben – Balaaz blogja

Blognézőben
 
cereal-guy-newspaper-guy-lv2

Gondoltam belekezdek egy új “rovatba”, ahol némiképp kivesézek pár blogot, bloggert és egyéb szubkult aktivistát. Nem ígérek rendszerességet ebben sem, mint ahogy az esetemben lenni szokott. Némiképp objektív, másrészt szubjektív, talán provokatív, vagy épp kissé személyeskedő bemutatás, írás összetákolása várható. Mert én ilyen vagyok.^^

Balaaz – Digitalizált Élményvadász
 

Meg kell mondjam, nem ma kezdtem el érdeklődni Balaaz írásai (személye, mint kritikus) iránt. Még nagyban az AA-n írogatta a kommentjeit egy-egy műhöz, mikor felfigyeltem rá és az elmés véleményeire. Na persze volt is mit észrevenni. A legtöbb komment belesüppedt az átlagosság mocsarába a maga “jó volt”, “tetszett”, “hű de klafa”-szintű hsz-ek különböző színű-szagú variációival. Na meg a többség a 10-es skálából max. 4-et ismert (1/10, 8-9-10/10).

chinese-old-sage-23866808

Viszont Balaaz nem félt megmondani, ha egy mű nem tetszett neki, és biza a 10-es skálát is megfelelően használta. Nem mondom, hogy tökéletes ember, mert nagyon sokszor nem egyezett vele a véleményem. Én is elvakult vagyok egy-egy kedvencemmel szemben. De azt én is elismerem, ha egy kritika igazságos és objektív.

Itt rátérnék a kritikára. Egy kritika legyen értelmes, kifejtett, az se baj, ha tartalmazza az egyén személyes véleményét. A mű pozitívumait és negatívumait. De számomra az is számít, hogy a kritikus milyen stílussal és helyesírással ír. Balaaz esetében, az írásaiban van egyfajta karakterizmusság. Érződik a stílusán az olvasottság, a nagy szókincs, és én ezt értékelem.

Emellett jó vitapartner, ami nem elhanyagolható tény. Nem egyszer írtam már különböző blogokba, de a többséget nem nagyon érdekli túlságosan az adott téma, miután leírta róla a gondolatait. Ez elég sajnálatos.

Na de nem az a célom, hogy most isteníteni kezdjem Balaazt, távol álljon tőlem a gondolat. Csupán megpróbálom a magam szemszögéből bemutatni.

Az újonnan (bár lehet kicsit elkéstem ezzel a szóval…) nyitott blogja,a Digitalizált Élményvadász, ahova az AA-s kritikáit is átmenti, igazi csemege egy hozzáértőnek. Bár látszik, hogy többéves írások és talán nem is egy van köztük, amivel még ő maga sem ért már egyet. De sebaj, nem is lényeges, hisz az a lényeg, hogy le lett írva, az már történelem. xD

Ami viszont érdekesebb, azok a frissen írt bejegyzések (vagyis nem az AA archívok). Nekem különösen azok tetszenek, amik a szubkultúra problémáiról, tűzfészkeiről, vitáiról szólnak. Én magam szeretem belevetni magam az ilyen vitákba, akár aktív résztvevőként, akár “popcornzabáló” nézőként. Ergo az ilyenek előhozzák az egészséges troll énemet. Ilyenkor tudok jókat kommentelni, és bizony jókat beszélgetni, vitázni, ha van olyan, aki leáll velem megvitatni a témát. Különösen tetszik, hogy a téma a kommenteknél nem kötött. Mint ahogy Balaaz említette is az egyik kommentjében, “szeretném is, ha eltérnél a témától”, és ez már alapot is ad egy jóízű témafejtegetésre. Bár tudom, hogy egy átlagfelhasználó nem fog bejegyzéshosszúságú kommentet írni. Erre csak pár ember hajlandó.

Kicsit beszélnék magáról a blogról. A Digitalizált Élményvadász nem az eredeti neve a blognak, mivel indulása óta szemmel követem. De a mostani neve eléggé passzol a blog tartalmához. Emellett nem mehetek el szó nélkül a felépítése mellett sem. Igaz hogy wordpress alapú, mint az enyém, de a személyre szabásához kell bizonyos ízléssel rendelkezni. Bevallom pár ötletet, elrendezési alapelvet onnan lestem el, mint friss WP használó. (Bár még van mint beállítanom és tanulnom.)

Ami még érdekes lehet benne, hogy régebbi blogok/oldalakat is felemleget néha, amik már szinte történelemnek mondhatók ebben a szcénában. Balaaz sem mai gyerek, ahogy én sem, de mindenkinek más az ízlése, ami folyamatosan változik. Így fordulhat elő az is például, hogy érdekelni kezdjen a múlt, a bezárt blogok, és megporosodott kommentek. Ezekhez pedig az ember nem tudja az utat, csak ha valaki megmutatja azt. Mint esetemben Balaaz blogja, ahol találhat az ember ilyet, ha figyelmesen körbenéz.

Igazság szerint, lehet eltúlzom a dolgot. Lehetne mondani (sőt, szerintem meg is kapom a magamét ezért a posztomért  xD), hogy túlzok, túl sokat képzelek egy egyszerű blogba. De nem érdekel. Az egyén véleménye a fontos, jelen esetben az enyém, és esetlegesen a majdani kommentek is (ha lesznek…).

Reklámok
Kategória: ajánló, egyéb | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Blognézőben – Balaaz blogja bejegyzéshez

  1. balaaz szerint:

    Hát Uma, nagyon megleptél!:) Igazság szerint egy pár napja már olvastam a bejegyzésed, de először szóhoz sem jutottam, zavarba jöttem. Meg nyilván nem is nekem íródott ez a bejegyzés, nem az én reakcióm fontos ide – hanem az, hogy leírtad a saját véleményed, ami mellett kiállsz és amit fontosnak tartasz (én is ugyanígy vagyok persze a sajátjaimmal). Kicsit reméltem is, hogy ír valaki más és megírja, hogy igen, eltúlzod. Sőt még az is eszembe jutott, hogy csinálok egy másik felhasználó nevet és idejövök pocskondiázni saját magam.xD Csak mivel nem vagyok egy technikai zseni: ezt gondolom kiszúrtad volna IP alapján…

    Szóval megtisztelő, hogy írtál a blogomról és az külön jól esett, hogy ilyen pozitív felhanggal! Köszönöm! – Asszem ez lenne a lényeg, amit kéne írni és nem többet, mint ahogy az én blogomon írta az az angol nyelvű blogger anno. Kár, hogy bennem van ez a “magyar kishitűség”, de nem tudok tőle elvonatkoztatni, sajna. Amúgy objektívan és kritikusan nézve is azt kell mondanom, hogy eltúlzod!:) Néhány bejegyzésemre egyébként már nagyon büszke vagyok a blogomon, úgy érzem nem csak másokat másolok, hanem tudok újat is teremteni, tartalomban egyedi lenni. De persze vannak hibáim – ahogy a blogomnak is.

    Meg nagyon gyerekcipőben járok ebben a blogolósdiban! Sokan sokkal régebben űzik v. űzték (ha már abbahagyták) ezt az ipart. Mellesleg te is!:) Ricz, Junchi, Péter stb.: lehetne hosszasan sorolni. Elrendezésben, kinézetben is sokkal jobbakat találhatsz, akiktől érdemes ezt-azt ellesni.

    “Emellett jó vitapartner, ami nem elhanyagolható tény. Nem egyszer írtam már különböző blogokba, de a többséget nem nagyon érdekli túlságosan az adott téma, miután leírta róla a gondolatait. Ez elég sajnálatos.” -> Itt megint Pétert kell kiemelnem, ha nem lurkoltál eddig még arrafelé (nem nagyon hinném…), akkor javaslom, hogy próbáld ki, sőt szólj is hozzá! Péter a “hülyeségeivel” (na bumm, kinek nincsenek…) együtt is nagyon jó “blog-házigazda”, szorgalmasan válaszolgat mindenkinek, jóízűeket lehet ott dumálni!

    Ui.: Amúgy nemtom észrevetted-e, de elkezdtél megint sűrűbben blogolni.:)

    • Umaitachi szerint:

      “Ui.: Amúgy nemtom észrevetted-e, de elkezdtél megint sűrűbben blogolni.:)”

      Igen, bár nem annyit, mint amennyi ötlet felmerül bennem. A legtöbbje a gondolataim süllyesztőjébe kerül a lustaságom miatt. xD

      “Hát Uma, nagyon megleptél!:)”

      Cél beteljesítve, hurrá! =^^=

      Mint írtam is, lehet kicsit túloztam, de tény, hogy én így látom az írásaid. Én is le tudnám szólni pár bejegyzésem, de egy ezért felesleges egy alter felhasználónevet csinálni. Meg lehet mondani így is. xD (IP alapján meg kizárt, már csak azért is, mert lusta lennék ilyesmivel foglalkozni.)

      “Néhány bejegyzésemre egyébként már nagyon büszke vagyok a blogomon, úgy érzem nem csak másokat másolok, hanem tudok újat is teremteni, tartalomban egyedi lenni.”

      Mint írtam, főleg a friss bejegyzések nyerték el a tetszésem. Mostanra már lehet mondani, hogy egy kiforrott véleménnyel bírsz erről a szcénáról, így ez meg is látszik az újabb írásaidon. Na persze, a témaválasztás is nagyban befolyásolja az ember véleményét, tetszését és ugye minden ember más. Kinek mi tetszik…

      “Meg nagyon gyerekcipőben járok ebben a blogolósdiban!”

      Attól függetlenül már a kezdéskor úgy álltál neki, mintha éppoly rég csinálnád, mint az említett bloggerek. Szóval nincs miért szégyenkezni.
      Péter blogját meg ismerem, sőt… az övét is rss-be raktam, így arról is azonnal kapok értesítést, ha új bejegyzése van. Arra most nem emlékszem, hogy kommenteltem-e nála vagy sem. De ő szintén más témákkal foglalkozik, és úgy esett, hogy eddig nem váltott ki belőlem olyan nagy kommentelési vágyat.
      De ettől függetlenül neki is nagyon jó írásai, és kiforrott látásmódja van, ezt elismerem.

      Azt viszont én sem bánnám, ha más is kommentelné ezt a posztot, már csak azért is, hogy lássam, mennyire tér el a véleményem másokétól. Gondolom erre te is kíváncsi lennél. Egy kifejtett vélemény ezerszer többet ér egy számnál a statisztikai lapon.

Vélemény, hozzászólás?

