Seitokai Yakuindomo S2

Sajnos véget ért a második évad is. Így úgy döntöttem, írok erről is egy összefoglaló áttekintést, mint ahogy az első évaddal is megtettem egy könnyedebb formában.

SeitokaiYakuindomo2-Episode1-29

Seitokai Yakuindomo*

TV

13 rész

ecchi, iskolai élet, vígjáték, tsundere, loli, perverz

A második évad ott folytatja a történetet, ahol az első évad utáni OVA-k befejezték. Így folyamatos történetvezetést kapunk. Bár ennél a műnél igazából nem beszélhetünk folyamatosságról, mivel a manga is a tipikus slice of life helyzetkomikumokra épít epizodikus jelleggel. Vagyis  japán stand-up comedy stílusban, Manzaiban előadott gyors előadású viccek a fő profilja. Persze nagy vonalakban azért halad a sztori, telik az idő és látható a történet haladása a sok poén mellett.

Manzai: Két előadó által bemutatott pörgős, gyors lefolyású viccek, helyzetkomikumok. A két előadó közül az egyik mindig a vicces (boke), míg a másik a “normális”, átlagos gondolkodású (tsukkomi).

A második évadban sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a perverzebb viccekre, amikről nekem személy szerint az jött le, hogy próbáltak kicsit a korunk igényeihez igazodni. Emellett szerintem sokkal jobban illett ez a stílus a boke karakterekhez, mint az első évadban (bár ott okként vehetjük, hogy kezdésnek nem akartak túl kemény poénokat elsütni). Így az ügyeletes tsukkomink, Tsuda, sokkal komolyabb kihívások elé állt, mint ezelőtt bármikor. Még úgy is, hogy beállt mellé másod-tsukkominak Suzu is.

Már az openingben is látható, hogy itt egyrészt kicsit perverzebb lett a sztori, valamint a mellékszereplők is többet szerepelnek, a maguk kis sajátosságaival. (Nene és a játékai pl. kifejezetten tetszettek xD)

SeitokaiYakuindomo2-Episode1-68

Ha már mellékszereplők: Elsőnek itt van Uomi, az Eiryou diáktanács elnöke. Ebben az évadban sokkal több szerepet kap, és jobban megismerhetjük a személyiségét. Vagy vegyük Suzu barátnőjét, Todoroki Nenét, a Robot Klubból, aki köztudottan nagyon szereti a játékszereit. Na és persze Hata Ranko, a vérprofi újságíró, aki bármi áron szaftos cikket akar összehozni.

A nagyobb poénokat nem szeretném lelőni, de van pár mellékesnek ítélt történés, ami kellemesen feldobja a történetet, na meg a szereplőink hangulatát is. De a szokásos perverz poénok sem maradhatnak el. Plusz ismét megismerhetünk új szereplőket, akik egy-egy rész erejére ugranak be.

SeitokaiYakuindomo-Episode5-1

Valamint ennek a szezonnak még egy sajátossága van. Az apró miniepizódok, amiket a nagyobb jelenetek közé szúrtak be, és több részen keresztül izgulhatunk, mi is fog történni. Ilyen a Tintahal és Takatoshi (bár ez egy elég hülye cím, és tudom hogy a magyar fordításban nem így van, de én most lefordítottam teljesen), ahol szinte az egész sorozaton keresztül találgathatunk, hogy vajon mi is történt. De ott van még az Aria és Nene különkiadás, amit most nem szeretnék bemutatni, mert ezt látni kell.

Emellett sokkal érezhetőbb a romantikus szál is, méghozzá több részről is. Egyfajta háremgyanús komédiaként, mindegyik lánynak tetszik a főszereplőnk (hát ezzel gondolom nem mondtam újdonságot ^^), és itt még Uomi is belép a képbe, méghozzá duplán (nem árulkodok). Érdekes reakciókat láthatunk a lányok részéről ebben a szemszögben is. (Bár én a befejezett romantikus szálak híve vagyok és nem kedvelem, ha csak úgy befejezetlenül marad az ilyesmi, csupán a nézők képzeletére bízva.)

SeitokaiYakuindomo-Episode5-2

Mint az elején is írtam, sajna vége ennek az évadnak is. De remélem lesz még folytatás, akár sorozat, akár OVA formájában. Mert ez olyan mű, ahol még a sokszori “bőrlehúzást” is elviselném, csak meglegyen az adagom. Épp ezért azt hiszem mondanom sem kell, milyen pontszámot kapott a mű. Igen, 10/10, mostanában szűkebben mérem az ilyen pontozásokat, szóval ez tetszett.

HOL A FOLYTATÁSOM???? NYAAAAAA~

-MAL-  -AniDB-  -ANN-

Reklámok
Kategória: anime, cikk, szezon
Címke: , , , , , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

7 hozzászólás a(z) Seitokai Yakuindomo S2 bejegyzéshez

  1. balaaz szerint:

    Tényleg érdekes dilemma, hogy mit kezdjen az olvasó az olyan bejegyzéssel, ami nem az ízlésébe vágó dologról szól. Addig oké, hogy elolvasom őket, de kommenteljek-e vagy sem? És ha igen milyen tartalommal? Ezek persze csak költői kérdések. 🙂

    Pedig a vígjátékokat én is kedvelem és az sincs feltétlenül ellenemre, ha perverzségekkel kombinálják. Bár manapság ez a kettő már szinte mindig együtt jár alapból, ahogy arra te is utalsz. Azonban az iskolai élet és az ecchi loli ritkán talál be nálam. A tsunderékkel és manzaiokkal is vannak kompatibilitási gondjaim. Pedig így, ahogy leírod, még mókás is lehetne – de valószínűleg nem nekem.

    Nálunk az szokott előfordulni, hogy amíg én a PC-t nyüstölöm esténként, addig a nejem a tévét kapcsolgatja és rengeteg, idétlennél idétlenebb, lehetetlen és perverz (élőszereplős) vígjátékba szokott persze belefutni, némelyik ki is veri nálam a biztosítékot, ahogy pl. tegnap este is egy “sütős Sandler baromság”:
    http://indavideo.hu/video/Ferj_es_ferj_elozetes
    Szóval nálam az a fura helyzet van, hogy nem nagyon kedvelem ezt a műfajt, nem is nagyon nézem, mégis kicsit már megcsömörlöttem, besokalltam tőle.:)

    • Umaitachi szerint:

      “Addig oké, hogy elolvasom őket, de kommenteljek-e vagy sem? És ha igen milyen tartalommal?”
      Kommentelni bárhová lehet, csak akarat kérdése. xD A tartalom meg igazából egyénfüggő, csak ne menjen át agyatlan sárdobálásba. Nem rád gondolok itt, hanem a fanboy/fangirl tipikus esetére.

      “Azonban az iskolai élet és az ecchi loli ritkán talál be nálam.”
      Nem, nem, nem. Lehet rosszul írtam, de ecchi loliról itt nincs szó. A loli itt a tsukkomi inkább, szóval komoly személyiség. Egyedüli vicc forrása a kisebbségi komplexusa, mivel a loli is 17 éves, bár nem látszik annyinak. Az ecchi meg másra értendő. Jobban mondva inkább a helyzetekre, és a párbeszédekre.

      Ez a PC vs. TV egy helységben dolog meg. Értem mit akarsz mondani, bár veled ellentétben nálam két különbség van. Egyrészt nálam nincs TV, másrészt az élőszereplős dolgokat és az animét élesen megkülönböztetem. Még akkor is, ha egy anime live action feldolgozásáról is van szó.
      2D és 3D ugyebár.
      De amúgy én a drámával vagyok így, már ránézni se bírok és el se kezdek semmit, ha van rajta ilyen műfaji jelzés.

      Ha esetleg mégis kipróbálnád ez az animét, akkor egyértelmű, hogy az első évaddal kezded. Az meg, mint írtam, lazább, bevezető jellegűbb.

  2. balaaz szerint:

    “De amúgy én a drámával vagyok így, már ránézni se bírok és el se kezdek semmit, ha van rajta ilyen műfaji jelzés.”
    Ühüm, értelek. Nekem meg elméletileg az egyik kedvenc műfajom.:) Csak a dráma is olyan kicsit, mint a perverzió, már azt is beletuszkolják szinte mindenhova – feleslegesen. Drámai fordulatokat tesznek a vígjátékba, akcióba, hentaiba – akkor is ha egyébként nem hiányzik bele, sőt semmi keresnivalója nem lenne ott.

    • Umaitachi szerint:

      Észrevettem. Valóban sok a felesleges műfaji sallang némelyik műben. Műdráma, ez a legrosszabb, ott néha csak kínomban nevetek. Bár az ilyesmi inkább a háremekben észrevehető. Például ezért kezdtem kicsit vonakodva a Nisekoi animébe, de szerencsére előbb elkezdtem a mangát, és meggyőzött. Azóta élvezem a művet.
      De vannak csalódások is, sőt abból van több.

  3. Péter szerint:

    Ahogy balaaz is mondta: “a vígjátékokat én is kedvelem és az sincs feltétlenül ellenemre, ha perverzségekkel kombinálják.” de ez tipikusan az a fajta, ami 2-3 rész után, tutit a dropped kategóriában végezné nálam. =) Bírom a szexvicceket, viszont csak akkor tudom élvezni, ha nem erőltetett, erőtlen formában tárják elém.

    • Umaitachi szerint:

      Erre mondják, hogy ízlések és pofonok. xD
      Tény, hogy ez is a hype kategóriába számítható, mert azt azért nem lehet letagadni. Viszont rólam is köztudott, hogy néha még a közösség szerint rossz animéket is rettenetesen tudom élvezni.
      Erőltetett viccek. Igen, nagyon sok van benne. De én úgy látom, hogy ez már az a szint, ahol direkt rakják bele. Amolyan “annyira rossz, hogy már jó”. Nem akar eredetit nyújtani, hanem egyszerűen csak szórakoztat. Egy munka utáni pihentető sorozat, nekem legalábbis.

      • balaaz szerint:

        “rólam is köztudott, hogy néha még a közösség szerint rossz animéket is rettenetesen tudom élvezni.”
        Ezt azért részben irigylem. 🙂 Én is képes vagyok egyszerű, kis dolgoknak örülni – megbecsülni őket, élvezettel elmerülni bennük – de csak ritkán. A túl erős kritikus énem sok mindenben kiszúrja a hibát. És ez sokszor inkább átok, mint áldás…

Vélemény, hozzászólás?

