Cage of Eden

Cage of Eden

Eden14_00_RH

Eredeti cím: Eden no Ori

21 kötet, 185 fejezet + 10 special

Mangaka: Yamada Yoshinobu

2009 -2014

Befejezett

Alapsztori:

Akira és az osztálytársai épp hazafelé tartanak repülővel egy iskolai osztálykirándulásról. A repülőgép hirtelen lezuhan és egy szigeten találják magukat. Egy szigeten, ahol csak rég kihalt állatokkal találkoznak, és rá kell jönniük, hogy ők állnak jelenleg a tápláléklánc alján. Akirának és kis csapatának meg kell találnia a túléléshez a kiutat a szigetről.

Eden06_07_RH

Kicsit bővebben (spoileres rész):

Az alapsztori már magában érdekesen indul, hiszen a kihalt állatok alatt senki se dinoszauruszokra és egyéb ismert állatokra gondoljon. Az egyetlen általam ismert ilyen állat a kardfogú tigris volt a sztoriban. A gorillák, krokodilok, rinocéroszok őseit viszont eddig nem ismertem és ezért tartottam izgalmasnak. Persze mondhatnánk, hogy akkor se kéne ilyen hosszúnak lennie. Való igaz, de nem csak ennyiből áll a történet. Mivel ez egy sziget, ráadásul az óceán közepén, ami elvileg a térképen sincs rajta.
A kihalt állatok mellett a túlélőknek az emberekkel is meg kell küzdeniük. A zuhanás után a repülő utasai különböző csoportokra váltak szét, és az emberi gonoszság a felszínre tört némelyekben. Nem kevés gyilkosság történik különféle okokból. Egyszerű félelemből, önös érdekekből, őrületből.

A szigetről való kijutáshoz meg kell tudniuk főhőseinknek a sziget titkát, így bejárják azt, nyomok után kutatva. Az alkotó igen frappánsan csűrte-csavarta a történetet, ez különösen tetszett benne. Bár meg kell mondjam, a vége felé már lehetett gyanítani ezt-azt, de ez a legkevésbé sem érdekelt. Akkorra már “tudni akartam mi lesz a vége”.

A vége az, ami lehetett volna kicsit több, kicsit kifejtettebb. Plusz pár karakterről az alkotó mintha elfeledkezett volna, de a történetet nézve el lehet képzelni mi történt velük. Ez az olvasó képzeletére lett bízva vagy a mangaka egyszerűen csak megfeledkezett róluk, ki tudja. Itt a lezárásra gondolok, mert a manga végén a legnagyobb rejtélyekre magyarázatot kapunk. Méghozzá nem is akármilyet, mert arra a csavarra, amit kaptunk, én speciel nem vártam, így meglepett.

Eden10_14-15_RH

Vélemény:

Kicsit olvasgattam a visszajelzéseket a mangáról, és elég érdekes címekhez hasonlítgatják. Bár MAL-on ez mindig is így ment. Highschool of the Dead, Battle Royale, Ibara no Ou és egyéb címekhez hasonlítják, bár sok hasonlóságot én nem vettem észre. xD
Az első fejezete felkeltette az érdeklődésemet, kíváncsi voltam mit hoznak ki a kihalt állatokból és magából az egész helyzetből. Egész jól ment neki, nem tudtam letenni, míg ki nem olvastam (két és fél nap volt, mert sajna dolgozni és aludni is kell közben xD).

img000017

Összességében ez a jó manga volt és csak ajánlani tudom. Félretéve a szokásos “sulis diákok a főszereplők” sablont, jó történetet hoztak össze. A sablonok meg már csak ilyenek, hiszen annak a korosztálynak készülnek elsősorban.
Kapott egy 8/10-et, én meg egy újabb jó sztorit.

Reklámok
Kategória: ajánló, manga
Címke: , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) Cage of Eden bejegyzéshez

  1. balaaz szerint:

    He-he: az első képen rögtön csápos-attak…xD Amúgy már a leírásod alapján nekem is beugrott a Battle Royale, Ibara no Ou és társaival meg sokminden mással való hasonlatosság.

    Számomra ez a 20 kötet már a hosszabb kategória – hetekben lenne mérhető, mire leküzdeném.xD E miatt is ha már nekilátnék, akkor gyors csekkolás után inkább az Ex-el próbálkoznék az alkotótól vagy majd az újabb Deathtopiával (amit legalább nem shounennek, hanem seinennek címkéztek – de lehet hogy csak annyi a különbség, hogy itt alulöltözöttebbek a csajok). Bár ez utóbbi még csak épp most kezdődött, ki tudja meddig, mire jut majd…

    • Umaitachi szerint:

      “He-he: az első képen rögtön csápos-attak…xD”
      Próbáltam olyan képeket berakni, amik nem spoileresek. Dehát öntudatlanul is önmagamat adom. xD

      “Számomra ez a 20 kötet már a hosszabb kategória – hetekben lenne mérhető, mire leküzdeném.xD”
      Hát… ha engem érdekel valami, és 300 fejezet körül van, akkor max. 4 nap. Most hétvégén a Prunus Girl-t tervezem kivégezni, aztán megint kereshetek olvasnivalót.

  2. Mangekyo022 szerint:

    Erről anno írtam kritikát én is! 😉

    Véleményem az, hogy az utolsó 15 fejezetig nagyon jó volt, viszont aztán átment nagyon bizzarba, a végén pedig gyakorlatilag semmi nem lett megmagyarázva.

    Viszont a véleményem az, hogy valóban megérdemel egy 8/10-et!

    Amúgy ismered ezt az animét? Most erre vagyok nagyon rákapva:

    Soul Eater NOT után már üdítően hat! 😉

  3. Umaitachi szerint:

    Binbougami… pár részt láttam, de nem nagyon tudott izgatni, így azóta is ugyanott tartok vele. Majd valamikor befejezem. xD

Vélemény, hozzászólás?

