2014 Nyári szezon – Összegző feszültséglevezető

Gondoltam egy szezon végi kis összegzés pár sorban senkinek sem árt, és legalább van egy kis frissítés is a blogon. xD

Azért volt pár érdekes és nem várt cím is a listán, így viszonylag jól zárhattam a szezont.

Fate/Kaleid Liner Prism Illya 2wei!

2wei_04_1-640x250
Hát ennek is vége sajna. Örömmel látom, hogy ez egy olyan széria lett, ahol viszonylag pontosan feldolgozzák a mangát. Valamint nem restek újabb szezont indítani neki, mint ahogy most is teszik majd.
Igen, még nincs vége a történetnek, jön az újabb sorozat, ahol ott folytatják, ahol itt abbamaradt a történet. Ez dicséretes magatartás. Nem bánnám ha ez lenne az általános felfogás az animeipar részéről. De sajnos az ilyenek vannak kisebbségben.
Ez a szezon is megkapta a 9/10-es pontozást. Jó grafika, jó zenék, mangahű történet.

Hanamonogatari

Hanamonogatari
Kanbaru Suruga története, a szokásos Monogatari stílusban tálalva. Sok szöveg, a megszokott képi megoldásokkal. Na meg ne felejtsük ki magát Kanbarut, a maga exhibionizmusával együtt.
Többet erről nem akarok írni, ezt úgyis nézni kell.

Love Stage

El-anime-de-Love-Stage-se-estrenara-el-9-de-julio
Hát ez az animu érdekes történet. Valahol belebotlottam egy mangarészletbe, és másnak hittem, mint ami. De már elkezdtem olvasni a mangáját és bizony egész jól indult, így tovább olvastam. Majd láttam hogy az anime is fut, így azt is elkezdtem.
Aztán kiderült, hogy ez biza shonen-ai, vagy jól leegyszerűsítve, yaoi. Nos… aki engem ismer, az egyből tudhatja mire gondoltam.
Kit érdekel, jó a sztori, nézem/olvasom. xD

A mangáját hamar beértem, és az a csekély számú H jelenet cseppet se zavart (nekem az ilyesmi csepp a tengerben…), na meg az animébe ezt csak utalás szintjén tették csak bele (bár ez várható volt).
De maradjunk az animénél. Nem jutottak valami messze a sztoriban, amolyan “figyelemfelkeltés a mangának” szerű feelingje van. Annak ellenére kitettek magukért, egész jó grafikával és hangokkal ügyeskedtek. Tetszett, így a műfaj kedvelőinek ajánlott.

Sabagebu

HorribleSubs-Sabagebu-03-720p.mkv_snapshot_05.32_2014.07.23_21.24.06
Az egyik nagy meglepetés a szezonban. Moe iskoláslányos, fegyveres slice of life animut vártam, és egy frankó vígjátékot kaptam helyette. Vagyis inkább egy röhögésindukáló és rekeszizom fájdítóan pihentagyú ökörködést.
Elég sok művet parodizál, és a saját műfajának a sablonjaival is elég szépen operál. Sőt, néha még azt is kiparodizálja.
Mindenképp ajánlott a nézése, engem is meglepett, hisz sokkal rosszabbra számítottam.

Zankyou no Terror

tumblr_inline_n8ieup2cYu1ryve2b
Terroristát játszó fiatalok, akik a rendőrséget szívatják a bombáikkal. Az elején nagyon jól indult, hangulatos volt és csavaros. Maga a történet végig megtartja a színvonalat, de azért találni benne kifogásolnivalót. Az első és legnagyobb problémám a szereplőinkhez csapódott antiszoc, suliban csesztetett, otthonról elmenekült csaj. Na ő nem kellett volna a képbe, kissé irritált a tehetetlensége és ügyetlensége.
Na meg persze az előre nem látott tényező is zavar, ami nem más, mint a történet vége, a befejezés. Szinte a legvégéig jól tartotta magát, de az utolsó 5 perc nem tetszett. Nem mostanában volt ilyen reakcióm valamire: WAT? MIÉRT?
Összességében 7/10, ebből az utolsó 5 perc ér -1 pontot.

Tokyo ESP

1e38782aecf02d7288b2bab4bbf1ee0e1368128662_full
Szokásos felállás, belenéztem a mangájába, megtetszett, így elkezdtem az animét is. Kb. a 7. részig jól is ment a dolog, aztán kezdték összecsapni és kihagytak dolgokat belőle. Majd kapott egy elég hiányos befejezést. Tömören így lehetne leírni.
Na persze, a manga ismerete nélkül is lehet élvezni, sőt, akkor még derpelni sem kell rajta, hogy mikor mit hagytak ki a mangából. Így kapott egy 7/10-et.

A végére meghagytam az Akame ga Kill-t, mert ez ugyanúgy áll, mint ahogy hagytam. Hat részig jutottam, azóta is vacillálok, hogy dobjam-e.

Na meg ott a Tokyo Ghoul. Tudom hogy vége, de valahogy nem érzek késztetést, hogy befejezzem. Nem valami izgalmas animu, majd valamikor szerét ejtem ennek is.

Reklámok
Kategória: anime, szezon
Címke: , , , , , , , , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

7 hozzászólás a(z) 2014 Nyári szezon – Összegző feszültséglevezető bejegyzéshez

  1. balaaz szerint:

    Feszültséglevezető… 😀 Amúgy nem is, a szövegből az jön le, hogy nem szenvedtél különösebben, sőt jól szórakoztál!
    Két hónap szünet után lassan már nekem is kezd megjönni a kedvem egy kis animézésre! 🙂

    • Umaitachi szerint:

      Lebuktam, tényleg jól szórakoztam. xD
      Sőt, most fejeztem be a Rettousei utolsó részét, ami még az előző szezonból nyúlt át. Na az pl, messze 10/10 pont. (De te ne nézd meg, szétoltanád. xD Akkor már inkább a Light Noveljét olvasd, ha érdekel.)

      Két hónap? Uhh… nekem másfél hét volt a leghosszabb kihagyásom eddig. Az is csak azért, mert táborozni voltam. xD

  2. Kagamin szerint:

    Több sorozat a majd megnézem listámon van, egyedül a Tokyo ESP-t sikerült végignéznem az évadból, de ott is a szokásos maszlagot láttam (némi lapátszerviz, JUSTICE!!!4!!44, a jóért vagyok gonosz stb). A Rettousei valóban jó volt, bár az az előző szezonban indult.

  3. Hughes szerint:

    A Tokyo ESP utolsó két részében felfedezni véltem pár gyártási hibát. Főleg az utolsó rész úgy volt össze vagdosva hogy a cselekmény ide oda ugrált és ilye WUT?! érzést keltett.

  4. cheatergs szerint:

    Jaaaj, Akame ga Kill a másik csodanime!:D Mangahű adaptáció helyett önkritikus adaptációt kellett volna készíteni. Úgy legalább elérte volna a MKnR szintjét (vidulj, watcher!).

    A Tokyo Ghoulon vacilláltam, mivel Rize húzott a sorozat felé. A “beton jó az arcnak” szellemiségében persze őt írták ki elsőre, így nem volt miért folytatnom, mivel a többiek kellemesen statisztáltak a háttérben. Pedig úgy tudom, vmi melankólikusabb seinen, aminek legalább szándéka van karakterek kialakítására.
    Nagyon kis esélyt látok rá, hogy szabad óráimban belefogjak.

Vélemény, hozzászólás?

