Magyar animetársadalom 2017

Üdv mindenkinek! Hiányoztam? Hát persze hogy nem, de attól még itt vagyok. Nem is tartok fel senkit, térjünk rá arra ami mindenkit érdekel.

1442861033673

Elöljáróban annyit, hogy a jelenlegi poszt ötlete teljesen véletlenszerűen született meg bennem, miközben Péter blogját olvasgattam. Lényegtelen melyik posztot, mert a kommenteket olvasgatva vágott belém az isteni szikra. Avagy:

Vajon hogy áll mostanság a magyar animetársadalom?

Régen még volt egy csomó oldal, fórum, blog, amiknek rengeteg látogatójuk volt és elég nagy közösségek jártak ezekre a felületekre és csak úgy zajlott az élet. Na de mi van most?

A teljesség igénye nélkül csak úgy lessünk meg pár oldalt:

AnimeAddicts – Ez régen elég látogatott oldal volt, ezt szerintem nem is kell ragoznom. Pár éve otthagytam, azóta se néztem feléje, de azért hallottam pár dolgot. Mostanra csak egy agyonmoderált, merev, tizenéveseknek fenntartott oldalacska lett. Mert valljuk be, mióta elüldözték a fansubosokat, azóta elég színvonal alatti lett. (Yep, ez a véleményem még mindig, mert ezt látom, vitának helye nincs még mindig.)

Issho Tosho – Az AA “ellensége”. Lenne, ha lenne oldal. Van egy fórum, oszt csá, de még az is elég kihalt. Oké, a fansubos rész azért használva van, tehát az eredeti cél, amiért alakult, az még működik. Vagyis az emberek tájékoztatása arról, hogy melyik csapat mikor mit visz. (Szintén nem követem, mint ahogy a magyar oldalak többségét sem. Csak néha beírok valamit, hangulatomtól függően.)

Fansub csapatok oldalai – Nos, a legtöbbje bejelentkezéshez kötött, én meg lusta vagyok csak azért belépni (ha még jó a nickem valahova) vagy épp regelni. De erősen kétlem, hogy pár embernél több lézengene ezeken az oldalakon. A régebbi csapatok nagyrésze is eltűnt már, vagy megszűnt az oldaluk, szóval ez is haldoklóban van. (Úgy látszik sokan inkább megtanultak angolul, minthogy a lusta fordítókra várjanak. Yep, ez dícséretes. xD)

Blogok – Nem szoktam blogokat olvasni. Őszintén szólva néha Péter blogjába futok bele, de az is szökőévente egyszer fordul elő. Nem is tudom kik blogolnak manapság. Egyáltalán blogol még valaki? Oké, tudom hogy Ricz igen, de elüt az ízlésünk, szal az övét azért nem olvasom. 😛

Fórumok, egyéb közösségi felületek – NINCS… Na, itt a baj. És mielőtt valaki benyögné, hogy Facebook, az előbb toljon le a torkán egy banánt, héjastól plz. Egy teljes köteggel. Az ilyen oldalak nem valók erre a célra. Kicsit nézzünk külföldre: Animesuki, HongFire, és még sorolhatnám. Rengeteg fórumot találni. Magyar meg nem nagyon van. Ha meg igen, azonnal szétszaggatják a haterek. Na jó, ebbe nem megyek bele jobban, mert csúnya vége lenne. Höhöhö.

Nagyjából fogjuk rá, hogy átnéztük a nagy egészt. Tudom, kiemeltem párat és tuti ki is hagytam olyat amit nem ismerek vagy épp már elfelejtettem, van ez így. De a lényegen nem változtat.

A magyar animeközösség, mint nagy egész, nem létezik. Legalábbis én nem látom hogy létezne. (Ne, ne mutogassatok holmi FB csoportok felé, mondtam hogy az olyan, mintha nem is lenne.)

Ennyi volt, mulassatok jól továbbra is.

Reklámok
Kategória: cikk, egyéb
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Magyar animetársadalom 2017 bejegyzéshez

  1. raveride szerint:

    ok, a facebook nem fórum, de a mai fiatalok szinte csak ott elérhetők, egy globális, központi oldal lett, tehát nem nagy baj ha ott vannak az animések szerintem… Csak meg ne szűnjenek! 🙂

    • Umaitachi szerint:

      Valóban ott érhetőek el csak. Sajnos. De ez csak itthon igaz, és ez az ami igazán zavar. Nemzetközi vizeken jobb szeretek nézelődni, ott nincs egy kémoldalon összpontosítva az egész szubkultúra.

Vélemény, hozzászólás?

